tisdag 22 november 2011

Nackspärr


Ni som tror att ni någon gång haft nackspärr. Till er kan jag säga, att det har ni inte.

Har man haft nackspärr så VET man om det. Fick för en gångs skull tillfälle att gå ut i helgen. Sov över i föräldrarnas lägenhet i Malmö och vaknade med hyggligt ont i nacken. Inte värre än att det värsta var över till dagen efter och jag kunde ta mig till jobbet utan problem. På kvällen hade jag simträning och jag har tidigare haft lite olika krämpor som nästan alltid känts bättre efter simningen. Det tricket funkade dock inte vid nackspärr. Helt tvärtom faktiskt. Kan lugnt säga att jag aldrig i mitt liv haft så ont. Sjukligt ont i nacken och när jag vaknade tre i natt tog det mig en styv halvtimme att bara komma ur sängen. Nu har jag för första gången provat på Citodon (toppat med lite Naproxen), så förhoppningsvis ska det väl gå att sova lite i natt. Hade vi bara haft lite Stesolid hemma så hade nog saken varit biff...

Så, nu har jag fått gnälla av mig lite. ;-)
Har inte hunnit dricka så mycket kul. En flaska 2006 Produttori del Barbaresco. Italienska Viner drack det samma dag och diskussionen satte igång om ev tunnel. Vet inte om det är en tunnel eller om det här inte är min grej, men jag har aldrig riktigt gått igång på 2006 PdB. 2003 Château de Fontenille har också fått sätta livet till. Gammal trotjänare, och nu gick sista flaskan. Riktigt trevlig doft, men tyvärr levde inte smaken upp till förväntningarna. Kunde man väl i och för sig inte gärna förvänta sig av ett så pass enkelt vin efter 8 år.

Inga kommentarer: