tisdag 26 april 2011

Dags att deklarera!



Deklaration och internet fungerar faktiskt klockrent tillsammans! Det som förut var minst en helkvälls arbete sköts nu snabbt och lätt med några enkla musklick...och har man glömt några uppgifter är det oftast bara att logga in på sin bank/depå/förvaltare's hemsida och leta rätt på rätt nuffra.

Nu var det inte enkelheten med att deklarera som jag tänkte skriva om utan snarare ett litet tips. Om ni, som jag, inte tror så värst mycket på gud eller andra högre väsen och dessutom passat på att gå ur svenska kyrkan, så blir det ju oftast en liten slant tillbaka på deklarationen. Jag var innan med i svenska kyrkan för att stödja deras verksamhet, inte för att jag delade deras tro. Nu har jag istället valt att använda de pengarna till nåt jag tror på (inte vin). Så mitt enkla tips för den som vill känna att man bidrar med något är att ta summan motsvarande kyrkoavgiften och skänk till något som känns bra. För egen del blir det något som har med den marina miljön att göra. Kanske Sea Shepherd. En piss i havet, I know, men om alla pissar så kanske...

Nyligen hemkommen från Egypten. Litet reseinlägg på G. Inte druckit så mycket vin. 1994 Château Laroque smakade rosenvatten och jag mäktade med ett halvt glas. 2004 Brolio var däremot riktigt trevlig. Önskar jag hade fler flaskor.

Inga kommentarer: