torsdag 8 januari 2009

Vinbloggsodyssé

När man går från att ha skrivit epikriser på kirurgiska akutvårdsavdelningen till att göra det samma på geropsykiatrisk avdelning (äldrepsyk) får man plötsligt en oändlighet av tid att bränna. På kirurgen skulle jag tro att vårdtiden ligger på sådär tre dagar i snitt, medan den på gero säkert ligger på över en månad. Man gör ju dessutom mycket mindre med patienterna på gero, sätter in lite medicin och avvaktar. Inte lika mycket att göra med andra ord. Så, hur fördriver man då tiden bäst?

Är man duktig så läser man eller går igenom gamla AT-tentor. Är man riktigt ambitiös så sätter man sig in på allvar i olika patienters journaler. Men de där dagarna när båda ungarna spenderat natten i ens säng stångades och snarkandes och man inte riktigt (men nästan) är kry från bihåleinflammationen då är inte det som lockar mest. Har idag spenderat en icke-oansenlig tid på http://www.1000apor.se/, tittandes på allehanda sköna You Tube-klipp...men även med att sondera fältet vad gäller vinbloggar. Det finns ju faktiskt sjukt många svenska vinbloggare. Många bloggare har en länklista till andra vinbloggar och på varje sådan lista upptäcker man minst en ny blogg. Hittade en del viner som lät intressanta när jag surfade runt. Jag kommer dock inte åt systemets hemsida på jobbet så dum som jag var skrev jag inte heller ner namnen på vinerna. Så, nu ikväll har jag fått försöka leta rätt på de försvunna vinerna, med blandad framgång. Kul i alla fall att det finns ett sånt myller av vinbloggar. Ska nog se till att uppdatera min egen länklista snart. Kommer man få se mer nischade bloggar framöver? Allt i kampen på läsare...

PS. Hittade ett kärt gammalt minne i form av Kaninen Snuffe. Ibland är det inte lätt att hålla sig för skratt.

PS2. Hittade den här listan som just nu innehåller 35 vinbloggar.

Inga kommentarer: