tisdag 11 november 2008

Suck

Hade hoppats på att få tag i några flaskor av Alain Graillot's senaste Crozes-Hermitage trots att jag inte kunde komma ifrån jobbet förra måndagen. Ringde mitt systembolag på tisdagen och det lät positivt. Leverantören hade inte meddelat att flaskorna var slut. Det var dessutom över hundra flaskor kvar om man kollade systemets saldo på butikerna i landet. Flaskorna skulle ha kommit i fredags, men mitt utlovade SMS uteblev. Idag ringde jag och fick reda på att jag inget hade fått, det var slut hos leverantören. Sen ringde de runt de få bolag som fortfarande hade flaskor kvar enligt salodt, men de var naturligtvis slut sedan länge. Grämer mig som fan nu, hade de hört av sig i fredags hade jag kanske haft en ärlig chans att få tag på överblivna flaskor. Bland annat Varberg hade 49 flaskor kvar då. Nu kanske alla de flaskorna också var borta sedan länge...men det får jag aldrig chansen att ta reda på... Fan!

2 kommentarer:

Ingvar Johansson sa...

Det kan vara vettigt att ringa upp det SB som har flaskorna upp be dem att reservera. Sedan kan man tala med sitt lokala bolag och be dem ta hem. Det är inte alltid som man är så intresserad av att skicka iväg flaskor som man vet att man kommer att sälja slut snabbt. En massa extra jobb helt i onödan. F ö finns vinet hos danska Bichel vin (www.bichel.dk) kostar c a 160 DKK eller en dryg tia mer än i Sverige.

Vård o Vin sa...

Ja, visst. Stör mig mest på att man ska fixa och höra av sig...och sen får man själv ringa och fråga var flaskorna tagit vägen. Hade de hört av sig på fredagen hade jag (kanske) haft en ärlig chans...

Ska kolla Bichel, Tack!