torsdag 27 mars 2008

Respekt ensamstående morsor!

...och farsor också för den delen. Har spenderat de två senaste dygnen med mina två barn utan sambon. Hon är på ATLS-kurs (Advanced Trauma and Life Support) i dagarna tre. Som för att testa min förmåga som pappa så blev min dotter S (på 3½ år) sjuk i influensa för tre dagar sedan. Hög feber, hosta och så pekade hon på armvecken och sa att hon hade ont där. Inget dagis då med andra ord. Istället fick DVD-spelaren rycka in som extra förälder. Två dagar utan längre sträckor från huset än till brevlådan är ingen höjdare, det är bara att konstatera. I går kväll blev dessutom min son S2 (1år) sjuk han med. Har nu stoppat suppar med Panodil så det står härliga till. Han passade dessutom på att vakna typ 02:30 i natt och låg därefter mest och vred och vände. Varm och gnällig. Idag var dock S lite mer med i matchen och var påtagligt frustrerad över att vara sysslolös och "innestängd". Som vanligt riktar sig den frustrationen mest mot stackars lillebror. Han har lärt sig i livets hårda skola med syrran som lärarinna. Vi lyckades i alla fall komma ut i nästan två timmar och det var nog tur det. Sambon kommer tack å lov hem imorgon. Som sagt respekt till er som har ork och tålamod att ta hand om era barn ensamma 24-7. Själv har jag nästan gått in i väggen efter två dagar ;-/ Man märker även hur utsatt man är som nyinflyttad i en "främmande" stad. Har mina föräldrar och en syster i närheten, men nu var mor och syster sjuka och far i Frankrike. Inte mycket hjälp att hämta där alltså...och man lämnar ju inte gärna bort barn med influensa till sina vänner. Tackar min lyckliga stjärna att jag verkar klara mig. Har nämligen en tendens att få en svår påverkan på balanssystemet när jag får hög feber. Kommer ihåg när jag som student hade influensa och bara var tvungen att gå och handla något att äta. Det var måndag kl 15 och jag gick och stötte mig mot en husvägg för att över huvud taget kunna gå rakt. Har full förståelse för de som tittade snett på mig då, måste sett ut som en riktig fullbult. På en måndag kl 15.

Har nu korkat upp min sista flaska Briccotondo och sitter och kollar på Flushed Away med S.

Inga kommentarer: