tisdag 1 januari 2008

Inte utan mina Foppa-tofflor!

Inte ens i Thailand slipper man undan Foppatofflorna. Det är väldigt många som använder dessa på sjukhuset och det kan jag förstå. De är lätta, enkla att rengöra och bekväma. Men i Thailand...? Det känns bara svettigt! Undrar vad de kostar. Jag brydde mig inte om att kolla...

Nyår blev förresten spännande. Stor buffé utanför hotellet. Ösregn timmen inna sköt upp det hela en stund. Sen var det dukat med massa bord. De hade en scen med ett thailändskt karaokeband som sjöng otroligt falskt. Vi var mest fascinerade när man kunde höra vad de sjöng... Som vin bjöds det förresten på en fransk Port du Roy från Bordeaux. Smakade tyvärr aldrig på det, men jag undrar var kopplingen till de flaskor Porte du Roy som jag har i källaren är. De kommer visst från St Emilion. Hur som så mäktade vi med ända till kl 23, sen somnade vi. Första gången på minsta 20 år som jag inte varit vaken på tolvslaget :-/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Du har en mycket stor webbplats, glad att jag märkte det genom Yahoo.