onsdag 25 juli 2007

Låååångsaaamt

Idag gjorde jag inte många knop på jobbet. Avdelningen var klar på en timme och jag hade två patienter på mottagningen. Cirka 1½ timmes aktivt jobb. Med allt signerat och klart spenderades dagen med att försöka hitta recensioner på de viner som införskaffades när jag hade chansen att åka över till Danmark för någon vecka sedan...

Bl a köptes 6 flaskor Cotes du Rhone 2006 från Louis Bernard. Har lyckats hitta några recensioner på tidigare årgångar, men ingen av 2006. Tänkte klämma en flaska under helgen. Skriv gärna en kommentar om ni druckit den...

Har även 5 flaskor Amarone della Valpolicella Classico 2006 från Luigi Righetti. Drack en flaska för någon vecka sedan och var faktiskt lite besviken. De andra flaskorna ska ligga minst ett år till och förhoppningsvis är de lite mer harmoniska då.

Köpte aven någon flaska Barolo, Barberesco, Tokaji och chateauneuf du pape. Tokaji:n slinker nog också ner nu under helgen. Blev anklagade för att vara gammal tant när jag berättade för min kusin att jag gillade söta vita viner. Men jag har hår nog på bröstet för att ta det...

Är det förresten fel att gå till sjukhusets styrketräningslokal under arbetstid om man inte har något att göra och inte heller kan gå hem? Som läkare känner jag att man ibland får lite sneda blickar, men jag tycker inte att det är fel...

Inga kommentarer: